عیب های رایج بخاری درجا

عیب های رایج و تعمیرات بخاری درجا

عیب های رایج و تعمیرات بخاری درجا : اگرچراغ قرمز رنگ ولوم به صورت ممتد روشن باشد نشان از عملکرد عادی  بخاری درجا است اما اگر به صورت چشمک زن باشد تعداد چشمکهای زده شده که به فواصل یکسان رخ .می‌دهد مفهوم و نشان دهنده‌ی یک نوع ایراد است

رایج ترین ارور، ارور شماره 4 است که مربوط به اختلال در مسیر سوخت رسانی است. اغلب موارد زیر موجب بروز این ایراد می‌گردد.

    1- گرفتگی مسیر سوخت رسانی یا ضایعات در فیلترهای دوگانه پمپ را چک کنید. هر دو فیلتر می‌بایست کاملا باز و عاری از هرگونه ضایعاتی که موجب گرفتگی شوند باشد.

عیب های رایج و تعمیرات بخاری درجا

 2) شیلنگهای سوخت از باک سوخت تا پمپ و هم چنین از پمپ تا بخاری درجا می‌بایست از جنس فابریک کارخانه با قطر داخلی 1.25 تا 1.5 میلی متر و قطر خارجی 4 میلی متر باشد. هر گونه شکستگی و یا گرفتگی این شیلنگ باعث اختلال در عملکرد بخاری درجا می‌شود.  

3) شیلنگهای رابط 5 سانتی متری با قطر داخلی 4 میلی متر کاملا فیت و آبند  باشد. عموما عدم دقت و یا پارگی و پوسیدگی این شیلنگها باعث نشتی و بروز خطا در عملکرد بخاری درجا می‌گردد.

4) تعویض سالیانه فیلتر سوخت می‌تواند احتمال گرفتگی و بروز خطا را کاهش دهد.

5) اگر فیلتر داخلی پمپ را تمیز می‌کنید بعد از شستن حتما از آبندی درب آلومینیومی اطمینان حاصل نمایید.

6)  میزان سوخت رسانی پمپ و دبی خروجی آن بوسیله سوپاپ پمپ را نچرخانده که این امر باعث تغییرات دبی خروجی سوخت و آسیب دیدگی پمپ می شود.

7-یکی از دلایل گرفتگی مسیر سوخت رسانی یخ زدگی و اصطلاحا ژله شدگی سوخت بر اثر سرمای شدید هوا می باشد که برای رفع این ایراد می‌توان از سوختهای جایگزین ترکیب 75% گازوئیل و 25% الکل استفاده نمود.

     عیب های رایج و تعمیرات بخاری درجا    ارور رایج بعدی ارور شماره 1 و 2می‌باشد که مربوط به گرمایش بیش از حد و یا اورهیت می‌باشد

اگر اطراف یوینت بخاری درجا بسته و جریان هوا به راحتی برقرار نباشد و یا لوله های ورودی هوای سرد به داخل بخاری درجا باید کاملا باز و بدون هرگونه گرفتگی باشد.
یکی از ایرادات رایج این است که چراغ قرمز رنگ به صورت ممتد روشن بوده و اروری را نشان نمی‌دهد اما
بخاری درجا گرمایش ندارد و اصطلاحا بخاری در stand by  باقی مانده و خارج نمی‌شود. دلیل این امر 2 چیز است: 1) ناب ولوم روی دمای پایین تر از دمای مطلوب تنظیم شده است. آنرا افزایش داده و به دمای مطلوبتان تنظیم کنید.      2) ورودی هوای سرد به داخل بخاری دچار اختلال شده و به جای هوای سرد داخل اتاق هوای گرم اطراف آن وارد بخاری درجا شده و سنسورهای بخاری به جای هوای سرد و خنک هوای گرم را اندازه گیری می‌کنند که این امر موجب می‌گردد بخاری از حالت stand by  خارج نگردد.