بخاری درجا

 ما در این مقاله به بررسی سوخت مصرفی بخاری درجا فروزش پخش  می پردازیم. در کل بخاری درجا با چه سوخت های کار می کنند.

سوخت مصرفی بخاری درجا 

همانطور که از نام آن پیداست، بخاری های دیزلی(درجا) با دیزل کار می کنند. با این حال، گازوئیل تنها سوختی نیست که آنها می توانند مصرف کنند. بسیاری از بخاری ها  می توانند  از نفت سفید، وترکیب گازودیل و یک چهارم الکل در هوای بسیار سرد استفاده کرد. این یک نکته مهم برای نگهداری و سهولت استفاده است.

سوخت مصرفی بخاری درجا فروزش پخش 

سوخت مصرفی بخاری درجا فروزش پخش

به عنوان مثال:

اگر ماشین شما با بنزین کار می کند و نه گازوئیل، ممکن است بخواهید بخاری تهیه کنید که شمامی توانید از یک باک جداگانه برای سوخت بخاری در جای خود استفاده کند. یا می توانید از نفت سفید یرای سوخت بخاری درجای خود استفاده کنید .

علاوه بر این، واقعیت دیگری که باید در نظر گرفت، تعمیر و نگهداری است. دیزل سوخت سنگینی است که پسماندهای زیادی به عنوان کربن از خود به جای می گذارد. برای مقابله با این امر، بخاری های دیزلی (درجا) نیاز به تمیز کردن منظم و کامل دارند تا از عملکرد مناسب اطمینان حاصل شود. از سوی دیگر، نفت سفید سوخت بسیار سبک تری است و پسماندهای بسیار کمی از خود به جای می گذارد.

سوخت مصرفی بخاری درجا فروزش پخش 

بنابراین، اگر به خصوص از انجام تعمیر و نگهداری متنفر هستید، بهتر است بخاری دجای بخرید که این گزینه را نیز دارد که با نفت سفید کار کند. از این رو، توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام سوخت را می خواهید در بخاری خود استفاده کنید، شرایط و ترجیحات خود را به طور کامل در نظر بگیرید. پس از انجام این کار، باید مدلی از بخاری دجا ی را تهیه کنید که از نوع سوخت انتخابی شما پشتیبانی می کند.

سوخت اصلی بخاری درجا نفت سفید می باشد.

 اما در صورتی که از کیفیت نفت مورد نظر اطمینان کافی ندارید می توانید از گازوئیل های با کیفیت استفاده نمایید.

وجود آب و ناخالصی های دیگر درون سوخت بخاری درجا می تواند موجب تشکیل دوده درون بخاری و پایین آمدن دمای بخاری و یا در موارد شدیدتر تشکیل نشدن شعله درون بخاری گردد.

استفاده از تینر روغنی و سوخت های مختص به سایر بخاری ها برای این بخاری درجا ممنوع بوده و موجب تشکیل دوده می گردد.

هنگام استفاده از گازوییل به خصوص در زمستان های سرد و یخبندان، اگر بخاری شما دارای باک جداگانه ی مخصوص به خود می باشد، برای جلوگیری از ژله ای شدن سوخت و همچنین بالا رفتن کیفیت سوخت، بهتر است که از ¾ باک گازوییل و ¼ باک الکل سفید استفاده نمایید.

مسیر سوخت بخاری درجا

مسیر سوخت رسانی را به شکلی تعبیه کنید که دمای سوخت از 30 درجه ی سانتی گراد بالاتر نرود تا از تشکیل حباب های سوخت درون آن جلوگیری شود.

سوخت مصرفی بخاری درجا فروزش پخش 

سوخت مصرفی بخاری درجا فروزش پخش

بخاری درجا چقدر سوخت مصرف می کند؟

تمام بخاری های درجا (Parking heater) مجهز به پمپ های سوخت پیستونی برای تزریق سوخت به سیستم هستند. این پمپ ها برای سوخت های روغنی مانند گازوئیل و نفت سفید طراحی شده اند و دارای حجم ثابتی از سوخت پمپ شده در هر دایره هستند. در بخاری های درجای فروزش پخش به آن پالس می گویند و به عنوان تنظیم اصلی برای حالت های برق استفاده می شود. پالس بر حسب هرتز اندازه گیری می شود و تعداد سیکل های پمپ در ثانیه را مشخص می کند.

حجم سوخت پمپ شده به طور معمول بین 0,020 میلی لیتر تا 0,023 میلی لیتر است و می توان آن را در خود پمپ یا در دفترچه راهنما یافت. برای پیدا کردن مصرف برای هر حالت توان باید از حجم پمپ استفاده کنید و 60 برای مصرف در دقیقه یا 360 برای مصرف ساعت ضرب کنید.

در این جدول می توانید مصرف بخاری درجای معمولی 2 کیلووات را در هر دقیقه و در ساعت برای هر حالت بیابید.

حالت قدرت (پالسی)

میزان مصرف در دقیقه

مصرف در ساعت

کم (2 هرتز)

00024 لیتر در دقیقه

0.144 لیتر در ساعت

متوسط ​​(3 هرتز)

00036 لیتر در دقیقه

0.216 لیتر در ساعت

بالا (4 هرتز)

0,0048 لیتر در دقیقه

0.288 لیتر در ساعت

تقویت (5.5 هرتز)

00066 لیتر در دقیقه

0.396 لیتر در ساعت

مصرف سوخت توسط بخاری های دیزلی در حالت های مختلف

بررسی کردن مسیر سوخت بخاری درجا


باتوجه به فرا رسیدن فصل پاییز به این نکته توجه کنید که قبل از روشن کردن بخاری مسیر سوخت رو نگاه کنید، جدا از حث پوسیدگی شلنگ رابط و احتمال وجود داشتن آشغال در مسیر هم امکان دارد و جسم خارجی در داخل شلنگ را بط و یا خود شلنگ سوخت قرار گرفته باشه.
زمانی که این جسم خارجی شما بخاری رو روشن می کنید یا قبل پمپ و یا به ورودی نازل گیر می کند. میزان دبی سوخت که می خواهد برسونه یعنی در هر یک دقیقه 200 سی سی این رو به بخاری نمی رسونه و بخاری نمی تونه روشن شود.

پس خواهش می شود قبل از اینکه بخاری رو روشن کنید تمامی رابط ها رو جدا کنید و با استفاده از باد اون رو تمیز کنید. بعد از اینکه از تمیزی اطمینان حاصل کردید اتصالات رو مجدد برقرار کنید و استارت کنید.
برای هواگیری سوخت نیازی نیست از چیزی استفاده شود خود بخاری 3 یا 4 بار استارت بشه مسیر سوخت رسانی رو هوادهی می کند.

 

بخاری درجا با یک گالن یا یک لیتر سوخت چقدر کار می کند؟

با استفاده از جدول مصرف بالا می توانید به راحتی محاسبه کنید که چه مدت می توانید بخاری خود را با باک پر کار کنید یا سوخت را در باک باقی بمانید و بر اساس آن تنظیم کنید. معمولا بخاری های دیزلی با مخازن 10 لیتری یا 2.64 گالن عرضه می شوند که با مصرف کم بسیار طولانی دوام می آورند. محاسبه مدت زمان دوام یک گالن سوخت در هر حالت قدرت بسیار آسان است.

بخاری دیزلی 2 کیلوواتی با یک گالن سوخت 26.25 ساعت و در حالت کم مصرف با یک لیتر سوخت حدود 7 ساعت کار می کند. در اینجا یک جدول مقایسه مصرف برای تمام حالت های قدرت یک بخاری دیزلی چینی 2 کیلووات وجود دارد.

 

حالت قدرت (پالسی)

یک گالن زمان اجرا

مدت زمان کار یک لیتر

کم (2 هرتز)

26.25 ساعت

6.94 ساعت

متوسط ​​(3 هرتز)

17.39 ساعت

4.63 ساعت

بالا (4 هرتز)

13.05 ساعت

3.47 ساعت

تقویت (5.5 هرتز)

9.49 ساعت

2.52 ساعت

مدت زمان کار توسط بخاری های درجا در حالت های مختلف در هر گالن و لیتر

سوخت مصرفی بخاری درجا فروزش پخش 

سوخت مصرفی بخاری درجا فروزش پخش

به چه دلیل از نفت و الکل نیز می توانیم استفاده کنیم ؟

برای اینکه گازوئیل در دمای 18- درجه سانتی گراد ارائه شده و باعث عدم تشکیل شعله یا روشن شدن بخاری شده و جا دارد متذکر شوم که تمامی سوخت هایی که دربازار به عنوان سوخت مخصوص بخاری درجا به فروش می رسد فقط باعث خرابی بخاری درجا می شود و بهترین سوخت برای بخاری درجا می شود فقط و فقط سوختی که در این ودیدئو به شما گفتیم می باشد.

توضیحاتی درباره سوخت بخاری درجا


سوخت مصرفی بخاری درجا ایرانی گازوئیل یورو4 و یا نفت سفید و الکل 70 درصد است. الزامی وجود ندارد که از مخزن جدا و یا از باک بگیرید. کافی است شما سوخت رو به پمپ این بخاری برسونید حالا می خواهید مخزن جدا براش بگذارید و یا از خود باک ماشین تهیه کنید.
پمپ بخاری درجا توان و قدرت این را دارد که سوخت رو به بخاری درجا می رساند و بخاری شروع به کار کردن می کند.
میزان مصرف سوخت این بخاری در هر یک دقیقه 2 سی سی است، شما در 10 ساعت کاملا به صورت متداول یک ضرب این بخاری کار کند 2 لیتر سوخت مصرف می کند که معمولا میانگین هر راننده برای استراحت یک شب از این بخاری به مدت 3 ساعت استفاده می کند چون این بخاری به صورت اتومات دما رو تو یه محیط نگه می دارد و وقتی دما به محیط ثابت رسید خاموش می شود یعنی مصرف سوختی ندارد.

 

 کلام آخر 

با نزدیک شدن به فصل  زمستان، بسیاری ازشرکت ها با احتمال یخ زدگی یا نزدیک به سرما در کامیون هایشان مواجه می‌شوند. بدون راهی برای گرم و راحت نگه داشتن دما، کامیون ها می توانند تقریباً کم کار شوند. 

خوشبختانه، این یک مشکل شناخته شده است و راه حل هایی در بازار وجود دارد. مثلا بخاری های درجا (Parking heater) بگیرید. این دستگاه های کوچک و زیبا با در نظر گرفتن کامیون ها و ماشین ها ساخته شده اند و به طور خاص برای کمک به تحمل بیشتر زمستان طراحی شده اند. 

 شرکت فروزش پخش با دارا بودن انواع بخاری های درجا(Parking heater) به تمای کامیون دارها و سایل های نقلیه دیگر که به بخاری درجا یا (Parking heater) نیازدارند.

سوخت مصرفی بخاری درجا فروزش پخش در بیشتر مواقع از کازدئل وبا نفت سفید است.

برای خرید ومشاوره با شماره های زیر تماس بگیرید .

 

همانطور که در ویدئوها گفته شده بخاری درجا ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار است.

از این جهت توصیه می شود بابت بهبود عملکرد بخاری درجا به این نکته باید توجه کنید که سوخت بخاری درجا فقط باید گازوئیل یا نفت سفید و الکل به میزان 30 تا 70 درصد باشد.

 

تلفن کارخانه :

02637775380 –  0263777538002146115372

0991115456209203017644