برند های بخاری درجا

در این مقاله به بررسی چند برند های بخاری درجا می پردازیم واز چه زمانی این بخاری ها تولید شدند. بخاری درجا یا (Parking Heater) : یک سیستم گرمایشی خودرو می‌باشد که مستقل از موتور خودرو عمل می‌کند. این دستگاه برای اولین بار در کشور آلمان ساخته شده. در حدود ۵۰ سال پیش تولید شد. برای مطاله بیشتر با ما همراه باشید.

برند های بخاری درجا

برند های بخاری درجا
برند های بخاری درجا

بخاری درجا (Parking Heater) مجموعه ای از وسائل نقلیه نصب شده و به صورت مستقل از موتور گرمایش کابین را با مصرف اندک سوخت و دمش هوای گرم و گردش آن در داخل اتاقک ماشین به طوری که با کنترل خودکار حالت مطلوب مطابق سلیقه و میل سرنشین را تامین می کند.

دراکثر کشورهای جهان از جمله ایران ،کارکرد درجای موتور خودروها جهت تامین گرمای اتاقک موجب هزینه های مالی وزیست محیطی بسیاری می شود . از جمله هدر رفتن میلیون ها لیتر ازسوخت ، افزایش شدید استهلاک موتور، افزایش آلایندگی هوا و افزایش احتمال خطرات جاده ای و عدم آسایش رانندگان و… میشود .

نگاهی به شر کت Ebrespacher

برند های بخاری درجا
برند های بخاری درجا

اولین بخاری در جا (Parking Heater) را شرکت اورش باخر (Ebrespacher)آلمان در 1953 تولید سری بخاری درجا(Parking Heater) آغاز شد. در سال 1973را در کانادا به عنوان یک شرکت مستقل Eberspächer شرکت Espar Products فروش بخاری تاسیس کرد. در سال 1975 افسانه ای به یک پیشرفت تکنولوژیکی دست می یابد: این اولین بخاری با “B1L” خودرو است که می تواند مستقیماً در محفظه سرنشین نصب شود.

در سال 1990 این شرکت 125 سالگی خود را جشن می گیرد. Eberspächer شعبه های دیگری را در آفریقای جنوبی، جمهوری چک، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، برزیل و لهستان در دهه 1990 تأسیس کرد. این شرکت تا کنون به فعالیت خود ادامه می دهد .

نگاهی به شر کت Webasto

برند های بخاری درجا
برند های بخاری درجا

گروه Webasto(وب استو) به بیش از 100 سال سابقه خانوادگی نگاه می کند. این شرکت در روزهای اولیه فعالیت خود، قطعات مهر، نگهدارنده سیم و لوازم خانگی تولید می کرد. امروزه این شرکت نه تنها سیستم‌های پانوراما و سقف قابل تبدیل یا سیستم‌های گرمایش و سرمایش، بلکه راه‌حل‌های شارژ و سیستم‌های باتری خودروهای الکتریکی را توسعه، تولید و به بازار عرضه می‌کند. Webasto یکی از 100 تامین کننده پیشرو خودرو در سراسر جهان است.

در سال 1935 شرکت ( WEBASTO) توسعه اولین بخاری برای اتوبوس ها و همچنین بخاری های مستقل از موتور برای خودروهای سواری. به اصطلاح “Flüstertüte” از فرآیند یک دستگاه تبادل حرارت استفاده می کند.

سالهای جنگ 1939 – 1945 در سال های جنگ، وباستو دایملر-بنز را با سیستم های گرمایش گاز اگزوز برای کامیون ها و BMW را با قطعات آلومینیومی برای محفظه موتورهای هوانوردی تامین می کرد.

در سال 1936، رابرت فون لینده و والتر بایر برای اولین بار در مورد بخاری مستقل از موتور در IAA صحبت می کنند، اما به دلیل سال ها جنگ، بخاری تا این زمان توسعه نیافته است. به عنوان “مدل 65” برای اتوبوس ها، سرانجام در سال 1955 ارائه شد.

در سال1992 چشم اندازهای جدید در نوبراندنبورگ(NEUBRANDENBURG)
در طی یک وضعیت دشوار اقتصادی، WEBASTO یک کارخانه تولید جدید در NEUBRANDENBURG تأسیس کرد. سابق
VEB Sirokko به یک کارخانه مدرن برای بخاری پارکینگ تبدیل می شود

در سال 2010بخاری درجا (Parking Heater) نسل بعدی بخاری جدید Thermo Top Evo سبک ترین در کلاس خود است.

نگاهی به شر کت WEMA

برند های بخاری درجا
برند های بخاری درجا

شرکت Eberspächer پیش از جنگ جهانی اول در اواخر قرن بیستم، شرکت تابعه WEMA در پراگ فعال کرد.

در سال 1940اولین تولیدکنندگان خودرو که با بخاری های درجا تولید Eberspächer عرضه شدند پراگا(Praga) و تاترا(Tatra) بودند.

علاوه بر نوآوری ها، تاترا (Tatra)603 یک نقص اساسی نیز داشت. درون آن به طرز وحشتناکی سرد بود. بخاری های درجا (Parking Heater) تولید شرکت Eberspächer کمک کردند. موتورهای هواخنک شده از Kopřivnice صنعت داخلی را وادار کرد تا بخاری مخصوص وسایل نقلیه موتوری خود را توسعه دهد.

حتی در روزهای سوسیالیسم خاکستری همکاری بین Autobrzdy و Eberspächer در تولید وجود داشت ، در آن زمان یک رابطه کاملا منحصر به فرد. امروزه دومین کارخانه بزرگ Eberspächer در خارج از آلمان در Rakovník قرار دارد.

نگاهی به شرکت فروزش پخش(foroozeshpakhsh)

برند های بخاری درجا
برند های بخاری درجا

شرکت فروزش پخش توانسته است برای اولین بار در ایران و در خاورمانه اقدام به طراحی و تولید بخاری‌های درجا بکند. شرکت فروزش پخش در سال 1376 (1997 میلادی) با هدف طراحی و تولید محصول پاک و ایرانی تاسیس شد. این شر کت با انکا به مهندسین متخصص و با استفاده از مهندسی معکوس توانست به ساخت این محصول کاملا ایرانی دست پیدا کند .

فروزش پخش با برخورداری از تیم پژوهشی تولیدی ومتخصصین مجرب و استفاده از آخرین تجهیزات و امکانات و استاندارها، ملی و بین لمللی توانسته است روز به روز در میدان رقابت موفق ترعمل کند.

برند های بخاری درجا
برند های بخاری درجا

محصولی با کیفیت و مطابق با استاندارد های روز و نیاز مشتری را تولید و عرضه نماید. تا به امروزتوانسته است مدل‌های مختلفی از بخاری‌های درجا (Parking Heater) توسط این تیم تولید کنند. که ازعمده آنها می‌توان مدل‌های DA01,ST01،DA01 ،DA03 ،BA01 را نام برد.

فروزش پخش علاوه بر اخذ استاندارد ملی ISIRI از موسسه ملی استاندارد ایران، موفق به کسب تائیدیه‌های مدیریت کیفیتISO 9001 و ISO TS، تائیدیه TA از TUV NORD آلمان، تائیدیه‌های داخلی و خارجی کیفیت محصولات از جمله استاندارد اروپائی ECE 324R122 از TUV NORD آلمان و پروانه موسسه ملی استاندارد… شده است.

هم اکنون فروزش پخش تامین کننده اصلی سیستم گرمایشی شرکت ایران خودرو دیزل بوده و به صورت موردی نیاز سایر تولیدکنندگان داخلی چون کاریزان خودرو، سایپا دیزل، کاوه خودرو، گواه و….و مصرف بازار را تامین می‌کند.

برند های بخاری درجا
برند های بخاری درجا

کلام آخر

برند های بخاری درجا در این سال‌های کشور های در صدد تولید بخاری در جا مانند : چک، ترکیه، چین و حتی ایران برآمدند .در این سالها موفق‌ترین کشور در این زمینه بخاری در جا کشور ترکیه است .که پا به پای رقبای آلمانی خویش در حال تولید این محصول می‌باشد. در ایران شرکت فروزش پخش با مهندسی معکوس این محصول توانسته این محصول را به صورت استاندارد وبومی شده ایرانی در آورد و در این عرصه موفق شده است .

برای خرید بخاری در جا  و مشاوره و ارسال نظرات کلیک کنید .

 

2 thoughts on “برند های بخاری درجا”

  1. سلام خواستم قیمتهای بخاری درجا رو برای ون بپرسم ممنون میشم

    1. لطفا برای دریافت قیمت بخاری درجا با شماره تماس های موجود در سایت تماس بگیرید (02637775380)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 6 =