parking heater

مراحل تعمیرات بخاری درجا

بخاری‌های درجا برای گرم نگه داشتن موتور و کابین وسایل نقلیه در زمستان‌های سرد ضروری هستند. با این حال، مانند هر وسیله دیگری، ممکن است با گذشت زمان خراب شوند. اگر بخاری درجای شما کار نمی‌کند، قبل از بردن آن به تعمیرکار، می‌توانید چند کار را برای عیب‌یابی و تعمیر آن خودتان انجام دهید.

مراحل تعمیر: (تشخیص – تعویض – جایگذار)

بررسی کنید که بخاری درجا روشن می‌شود یا خیر. اگر روشن نمی‌شود، فیوزها را بررسی کنید. اگر فیوزها سالم هستند، ممکن است مشکل از سوئیچ یا رله باشد.
اگر بخاری درجا روشن می‌شود، اما گرم نمی‌کند، ممکن است مشکل از ترموستات، المنت، یا فن باشد.اگر از بخاری درجا صدای غیرعادی می‌آید، ممکن است مشکل از فن یا بلبرینگ‌ها باشد.
شمع التهابی
توجه: مقدار سوخت هیچ گونه ارتباطی با مقدار ولتاژندارد.
اگر مقدار سوخت خارج از این محدوده باشد، بررسی کنیدکه چه عاملی باعث جلوگیری از سوخت رسانی در مسیرش شده است وآن را برطرف نمایید.

فیتیله شمع

شعم بخاری درجا

کنترل یونیت

دمونتاژکردن محفظه بخاری

سنسورOVER HEAT

سنسورهای حرارتی

خارج کردن و جایگذاری فن

تمیز کردن مبدل های حرارتی

شمع التهابی

برای تعویض شمع التهابی کانکتور مربوط به شمع ساز شمع راباز کنید.
شمع را از وجود کربن‌های روی المنت تمیزکنید، واشرآلومینیومی شمع را حتما تعویض نموده ودر هنگام بستن شمع از آبندی کامل شمع اطمینان حاصل نمائید.                      

 (حداقل فشارلازم برای بستن شمع  می باشد 20N/m  فیلتر شمع را به وسیله ابزار مناسب (دم باریک) خارج  کنید.
مراقب باشید که  رزوه ها ومحفظه  شمع به هنگام خارج کردن فیلتر آسیب نبیند.
این فیلتربایدذعاری از هرگونه سوختگی
دفرمگی (تغییرشکل) سوراخ شدگی و یا پر
شدگی سوراخ‌ها توسط کربن باشد.
برای تمیز کردن توری فیلتر شمع از یک برس برنجی وهم چنین فشار باد استفاده کنید.
مطمئن شوید که تمامی منافذ توری تمیز وعاری از هرگونه گرفتگی توسط کربن و یا مواد دیگر باشد.

تعمیر و نگهداری بخاری درجا

هر وسیله ایی نیاز به تعمیر و نگهداری دارد بخاری درجا فروزش پخش هم استثنا از این موضوع نیست.
پس ما باید سالانه حداقل یکبار بخاری درجا رو سرویس و نگهداری انجام دهیم.

تعمیر برد بخاری درجا و نکاتی درباره حفاظت از آن

بعضی از ارورها مر تبط می شود به مغز بخاری درجا و یا برد الکترونیکی

از آنجایی که شرکت فروزش پخش یک شرکت دانش بنیان است علم این بخاری برای مهندسین خود شرکت است درصورت خرابی برد برعکس دیگر شرکت ها که باید کامل تعویض شود این مجموعه با داشتن علم این کار وقتی دچار خرابی می شود نیاز به تعویض نیست و می توایند به شرکت بفرستید تا تعمیر شود و هزینه آن خیلی کمتر می شود. البته در بعضی از مواقع درصورت خرابی و سوخته شدن IC و یا یک تک باید آن قطعه تعویض شود اما مهندسین ما تا حد امکان در تلاش هستند که قطعه رو با کمترین هزینه تعمیر کنند.

این قطعه بسیار حساس است سعی کنید زمانی که استفاده می کنید به هیچ عنوان روی اون اب نریزید و زمان باتری به باتری کردن خودرو سوکت بخاری رو از دسترسی به آن جدا کنید چون اگر جدا نشود نویز ایجاد شده در باتری باعث سوختگی در برخی از قطعات این برد می شود و بخاری دچار ایراد می شود. سعی کنید همیشه مسر سیم رو چک کنید که اتصالی نداشته باشد و آب هم روی بخاری ریخته نشود با رعایت این موارد برد به زودی خراب نمی شود.

 

سرویس و نگهداری چگونه انجام بشه؟

اول فصل سرما که می خواید از این بخاری استفاده کنید باید یک نکاتی رو رعایت کنید و اگر به مشکل برخورد کردید به تعمیرگاه های مجاز مراجعه کنید.
نکات اول اینکه مسیر سوخت رسانی از مخزن سوخت تا بخاری چک شود که شلنگ آن پاره نشده باشد، رابط ها از بین نرفته باشد.
در مسیر سوخت رسانی آشغال نباشد اتصالات کاملا برقرار باشد بعد از چک کردن تمامی این ها باید به باگ سوخت مراجعه شود که داخل آن آشغال یا براده نباشد اگر این اتفاق ها پیش آمده باشد حتما باگ رو تخلیه و تمیز کنید و مجددا سوخت خوب بریزید.
نکته بعدی چک کردن اتصالات یونیت است دوتا لوله یعنی لوله اگزوز و لوله ورودی هوا حتما چک شود که گرفتگی نداشته باشد.

لوله رابط هوای گرم هم باید چک شود که دفرمگی و یا گرفتگی نداشته باشد. قبل از استارت بخاری ما دو تا دکمه داریم یکی برای استارت و فن. اول از فن استفاده کنید که به مرور زمان اگر چیزی گذاشته باشید بره و از ورودی بخاری با فن درگیر شده باشد و اگر مشکلی نبود استارت بخاری رو بزنید
اگر در استارت بخاری به مشکل خورده و نمی تواند راحت خودش رو روشن کنه حتما به تعمیرگاه های مجاز مراجعه که که بخاری رو باز کنند و سرویس داخل بخاری انجام بشود.
نکنته مهم بعدی چک کردن مسیر برق است، اگر بخاری برق ضعیف باشد و یا نوسان پیدا کند در مسیر بخاری در روشن دچار مشکل می شود که این باید به مرور زمان چون از بخاری استفاده نکردید باید چک شود.
به هیچ عنوان از سوختی که در بازار به عنوان سوخت بخاری ددرجا داره فروخته می شود استفاده نکنید، سوخت بخاری درجا نه ایرانی بلکه تمام بخاری درجاهای موجود در دنیا یا گازوئیله یا ترکیب نفت سفید و الکل 70 درصد است.

توضیحاتی درباره تعمیر قطعات بخاری درجا فروزش پخش

درخصوص تعمیر قطعات این بخاری توصیه می شود به نمایندگی های مجاز شرکت فروزش پخش مراجعه کنید، دوم اینکه قطعات الکترونیکی مثل برد و یا کلید این بخاری رو می توانید مستقیما ارسال کنید شرکت تا برای شما تعمیر کنند و شاید به هر دلیلی نوسان برقی باعث سوختن برد بخاری درجا و یا ولوم که شما بخواهید خود برد و یا ولوم رو تهیه کنید از بازار و یا نمایندگی هزینه بالایی داشته باشد توصیه می شود برای پایین آمدن هزینه ها می توانید این قطعات رو به شرکت ارسال کنید تا همان قطعه تعمیر بشود.
اگر قطعه تعمیر نشد مجددا از خود شرک قطعه رو تهیه کنید که با هزینه کمتری برای شما ارسال و مقرون به صرفه شود.