نحوه عملکرد بخاری درجا DA01

 

  • بخاری درجا چیست؟ در فصل زمستان، راحتی مورد نیاز خود را در ساعات اولیه صبح  با تجربه ای سرد و یخبندان در داخل ماشینی که در آن قرار دارید عوض کنیم. در حال رفتن به محل کار  با آن روبرو شوید.

کابوستان  کامل می شود که از رختخواب بیرون از پنجره را نگاه کنید، هوای سرد بیرون را ببینید و خودتان را در حال قدم زدن در کوچه و داخل ماشین یخ زده خود تصور کنید.

با این حال، با وجود بخاری درجا که امروزه تقریباً برای هر وسیله نقلیه راه اندازی شده و در دسترس است، همه این کابوس ها از بین می رود .ما می دانیم که این بیشتر شبیه یک تبلیغ صبحگاهی است. اما با ما همراه باشید زیرا در شرف پرده برداری از مکانیزم  این دستگاه خلاقانه و در عین حال ساده هستیم که هدف آن گرم کردن داخل ماشین شما ،در محفظه موتور و اتاق ،قبل از اینکه واقعاً وارد ماشین  شوید.

خرید بخاری درجا

واحد بازرگانی : 02637775381داخلی :104

بخاری درجا چیست؟

بخاری درجا مجموعه ای است که در وسائل نقلیه نصب شده و به صورت مستقل از موتور گرمایش کابین را با مصرف اندک سوخت و دمش هوای گرم و گردش آن در داخل کابین به نحوی که با کنترل خودکار حالت مطلوب مطابق سلیقه و میل سرنشین را ایجاد نماید تامین میکند.

بخاری درجا چیست؟

سوخت مصرفی بخاری درجا ( Parking heater)چیست؟

سوخت اصلی این بخاری نفت سفید می باشد. اما در صورتی که از کیفیت نفت مورد نظر اطمینان کافی ندارید می توانید از گازوئیل های با کیفیت استفاده نمایید.

هنگام استفاده از گازوییل به خصوص در زمستان های سرد و یخبندان، اگر بخاری شما دارای باک جداگانه ی مخصوص به خود می باشد، برای جلوگیری از ژله ای شدن سوخت بهتر است که از 3/4 باک گازوئیل و 1/4 باک الکل سفید استفاده نمایید.

مشاوره خرید بخاری درجا

میزان مصرف سوخت بخاری درجا چقدر است؟

این تنها به برخی از مسائل  مانند مدل بخاری، دمای محیط و حتی ارتفاع بستگی دارد که همگی می توانند بر مصرف سوخت کل در ساعت تأثیر بگذارند،

0.27 Litre/hr BOOST

0.24 Litre/hr HIGH

0.14 Litre/hr MEDIUM

0.1 Litre/hr LOW

رنج ولتاژ کاری چقدر است؟

ولتاي کاری بخاری درجا

وزن محصول چقدر است؟

7.7 Lbs (3.5kg)

معماری بخاری درجا

کاتالوگ راهنمای نصب بخاری درجا و اطلاعات فنی دیگر

انواع بخاری درجا

بخاری درجا در دو نوع آبی و هوای خشک وسیله ای بسیار کار آمد و کم مصرف و با کارایی بالا برای انواع خودرو ها می باشد.

این وسیله با مصرف بسیار اندک از ترکیب گازوئیل و نفت(با سوخت نفت کارکرد و دوام بهتری دارد) گرمای بی مانندی را برای شما به به ارمغان می آورد.

 

بخاری درجا چیست؟
بخاری درجا چیست؟

سری های تولید بخاری درجا در شرکت فروزش پخش

1)سری بخاری های ST شرکت فروزش پخش

2) بخاری درجای فروزش پخش مدل BA01

3)بخاری درجای فروزش پخش مدلDA01

4)بخاری درجا مدل NDA01

بخاری درجا 24 ولت

 

 

 

 

 

 

پمپ بخاری درجا

بخاری درجا دارای یک پمپ الکترونیکی است که سوخت را از منبع آن به یک کوره احتراق منتقل می کند و در کوره اصلی احتراق صورت می گیرد. هوای مورد نیاز احتراق از بیرون خودرو تامین شده و در نهایت نیز محصولات احتراق از داخل کوره به بیرون خودرو هدایت می شود. در این حین یک فن دمنده هوای داخل اتاق را از روی محفطه احتراق گذرانده و باعث گرمایش هوای داخل کابین میشود.
بخاری های درجای دارای مشخصات بسیاری از جمله مجهز به سیستم کنترل دمای دقیق کابین

طرز کار بخاری درجا کامیون
بخاری درجا چیست؟

لزوم تجهیز ناوگان حمل و نقل به بخاری درجا

در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران ،کارکرد درجای موتور خودروها جهت تامین گرمای کابین موجب هزینه های مالی وزیست محیطی بسیاری می شود.از جمله هدر رفت میلیونها لیتر سوخت، افزایش شدید استهلاک موتور،افزایش آلایندگی هوا،افزایش احتمال خطرات جاده ای و عدم آسایش رانندگان و… میشود

بخاری درجا چگونه کار می کند؟

ما قبلاً ثابت کرده‌ایم که بخاری‌های هوای دیزلی ویژگی‌های بسیار مفیدی دارند.

از جمله ظرفیت حفظ دمای راحت در داخل یک وسیله نقلیه شما .  تمایل داریم پنجره های شما به یخ زدگی،مه آلود شدن در فصول سرد زمستان را کاهش می دهد. به شما کمک می کند در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.

بخاری درجا فروزش پخش

بخاری درجا فروزش پخش کاملا ساخت و تولید داخل هستش و تمامی قطعات توسط خود شرکت فروزش پخش تولید می شود.
برای تهیه این قطعات می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید و این قطعات را تهیه کنید.
یک توصیه ویژه که قطعات مشابه بخاری درجا ایرانی در بازار موجود است ولی خب توصیه می شود که این قطعات تهیه نشود چرا که :
1- کیفیت خیلی پایینی دارند.
2- چون مطعلق به بخاری های چینی و یا آلمانی هیچ گونه مطابقت با بخاری شرکت فروزش پخش ندارد .
پس توصیه می شود برای خرید و تهیه قطعات با شماره تلفن های موجود تماس بگیرید تا کارشناسان ما برای شما در کوتاه ترین زمان برای شما ارسال کنند.

 

پس چگونه کار می کند؟

خوب، اصل کار یک بخاری هوای دیزلی بسیار ساده است. در واقع، مانند سایر بخاری های کمکی کار می کند.

فقط این یکی از هوا و گازوئیل تولید شده برای گرم کردن استفاده می کند.

بخاری درجا چیست؟
بخاری درجا چیست؟

نگاهی دقیق تر به نحوه عملکرد این کار داشته باشیم.

کارکرد بخاری درجا(Parking heater)

مرحله 1: فعال سازی

در مرحله اول، بخاری درجای دیزلی با راه اندازی آن فعال می شود. می توانید این کار را از طریق تنظیم کنید.همه چیز بستگی به این دارد که چه گزینه کنترلی را برای بخاری خود انتخاب کنید.

بنابراین هنگامی که دستگاه را راه اندازی می کنید، به طور خودکار فعال می شود و بخاری شروع به کار می کند.

مرحله 2: فرآیند راه اندازی آغاز می شود

پس از فعال شدن، فن دمنده بخاری دیزلی(درجا) هوا را به داخل محفظه احتراق می دمد. مقداری از این هوا به یک محفظه ثانویه هدایت می شود.

این محفظه توسط یک عنصر درخشان از قبل گرم می شود. با این اتفاق، تامین سوخت از مخزن یامنبع سوخت بخاری نیز ادامه دارد.

فقط زمانی شروع می شود که محفظه دمای خاصی را تشخیص دهد.

به یاد داشته باشید که بخاری های دیزلی(درجا) می توانند از سوخت مخزن خود یا مخزن وسایل نقلیه استفاده کنند.

اگر دستگاه شما دارای یک مخزن سوخت مستقل است، باید اطمینان حاصل کنید که همیشه سوخت کافی برای کارکردن آن دارد.

همچنین، اگر سوختی که از باک خودرو منتقل می‌شود، تامین می‌شود، همچنان باید اطمینان حاصل کنید که وسیله نقلیه شما همیشه گازوئیل کافی دارد.

مرحله 3: مخلوط سوخت،هوا مشتعل می شود

هوا از محفظه های خودرو و ترکیب سوخت دیزل. سپس مخلوط از طریق عنصر درخشش مشتعل می شود و شعله حاصل وارد محفظه احتراق می شود. پس از تثبیت شعله، عنصر درخشش خاموش می شود.

بخاری درجا چیست؟
بخاری درجا چیست؟

مرحله 4: هوای گرم خارج می شود

در این مرحله هوای داغ از محفظه به مبدل حرارتی جریان می یابد. یک پمپ سیرکولاسیون، هوا را در حالی که بخاری دیزلی در حال کار است، محاسبه می کند.

سپس هوای گرم با کمک فن دمنده به سمت بخش داخلی وسیله نقلیه پخش می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، با ادامه کار بخاری، دمای داخل وسیله نقلیه شما شروع به افزایش می کند.

مرحله 5: بخاری خاموش می شود

پس از رسیدن به دمای مورد نظر (با توجه به پارامترهای تنظیم شده شما)، بخاری خاموش می شود. با این حال، پمپ گردش خون همچنان به کار خود ادامه می دهد تا وسیله نقلیه را گرم کند.

به خاطر داشته باشید، این کار برای کمک به صرفه جویی در مصرف سوخت تا زمانی که بخاری را به طور کامل خاموش کنید، کمک می کند. و همانطور که قبلاً به شما گفتم، بخاری های دیزلی دارای چندین گزینه تنظیم آف برای سهولت استفاده هستند.

بخاری درجا دیزلی

تفاوتی نمی کند که چه موقع از فصل سال است و هوا گرم است یا سرد رانندگان کامیون باید به مسیر خود ادامه بدهند و در راه خود تاخیری نیندازند و محموله باری خود را به مقصد برسانند. در چنین شرایط  سخت و مهم شغلی ایمنی رانندگان مهم است و امکاناتی مانند سیستم های سرمایشی و گرمایش جزو واجباتی  است که باید در اختیار آن ها قرار بگیرد. رانندگی در شرایط سرد واقعا سخت طاقت فرسا است برای همین خودروهای سنگین مانند کامیون ها، ماشین های دیزلی به سیستم گرمایشی به نام  بخاری درجا مجهز نیاز دارند.

شرکت فروزش پخش از جمله شرکت هایی است که بخاری درجاهایی که مناسب این ماشین های سنگین هستد را تولید می کند. این مجموعه در تولید این محصول تمامی نکات و استاندارهای لازمه را رعایت می کند و این بخاری را در مناسب ترین جا در ماشین نصب می کنند تا رانندگان در فصصل سرما و در جاده سرمایی را احساس نکنند و به مسیر خود ادامه دهند. شما می توانند برای خرید و ثبت سفارش با شماره های موجو در سایت تماس بگیرید.

بخاری درجا چیست؟
بخاری درجا چیست؟

مشکل استندبای بخاری درجا

زمانی که بخاری درجا در حالت استندبای دیگه کار نمیکند به این دلیل است که بخاری در جایی نصب شده است که هیچ روزنه ورودی هوا ندارد و فقط یک خروجی هستش که هوای گرم خارج می شود و باعث می شود زمانی که بخاری گرم می شود در حالت استندبای قرار می گیرد و تا زمانی که بخواد سرد بشه زمان زیادی می گذرد یه همین علت راننده احساس سرما می کند برای رفع این مشکل باید یک روزنه با قطر 60 ایجاد شود تا بخاری بتواند هوای داخل کابین رو سنس کند تا این مشکل پیش نیاید.

توضیحاتی درباره سرویس بخاری درجا

با شروه فصل سرما و زمستان یک نکته مهم این است که بخاری باید سرویس شود شما از آخرین بار استفاده از بخاری 5 یا 6 ماه می گذرد پس بهتر است برای استفاده مجدد بخاری سرویس شود .
سرویس بخاری شامل چه کارهایی می شود؟
1- لوله های اتصال رو چک کنید مانند لوله خروجی گرما دفرمه و یا خراب نشده باشد، لوله ورودی هوا که زیر کابین است چک شود، لوله خروجی و یا اگزوز باید چک شود و درصورت داشتن گرفتگی برطرف شود.
اتصالاتی که به پمپ و شنگ است را چک کنید که به مروز دچار آسیب نشده باشند.
اتصالات دسترسی صد در صد چک شود مخصوصا برق آن و سالم بودن فیوز آن و یا عدم پارگی و یا زدگی و یا قطعی سیم ها چک شود.
درصورت چک کردن قطعات بیرونی می توانید به تعمیرگاه های مجاز مراجعه کنید و بخاری رو برای سرویس ببرید.
بخاری ما رو چون استفاده می کنید در فصل تابستان احتمال وارد شدن خاک به لوله ها وجود دارد و باعث ایراد می شود برای سرویس یک واشر تشدید کننده و یه نمدی و یا پنبه نسوز رو تعویض می کنند که هزینه زیادی هم ندارد و از سالم بودن بخاری مطمئن می شوید. درصورت تعویض نکردن ممکن است بخاری بد روشن شود و یا بازدهی گرمای آن پایین بیاید پس توصیه می شود قبل از استفاده از بخاری حتما نسبت به سرویس آن اقدام شود.

 

روشن نگه داشتن بخاری درجا

برای روشن نگه داشتن بخاری درجا باید از دو مخزن استفاده کنیم.
استاندارد خود مخزن گازوئیل خودرو باید استفاده شود ولی باتوجه به این که گازوئیل در دمان منفی 18 درجه اقدام بخ ژله ایی شدن میشه و برای روشن نگه داشتن بخاری درجا به مشکل بر می خورید .
توصیه می کنیم از بک مجزا و یا مخزن مجزا استفاده شود فرق این کار این است که باز در آن دما گازوئیل ژله ایی می شود.
به همین خاطر می گوییم از مخزن مجزا استفاده کنید چون در مناطق سرد سیر کشور می توانیم از نفت سفید و الکل 70 درصد استفاده کنیم.

این دو نوع سوخت در دمان منفی 18 تا منفی 25 درجه هم ژله ایی نمی شود و بخاری را در بدترین سرما می توانید روشن نگه دارید و از گرمای آن لذت ببرید.
چرا باید از نفت سفید و الکل 70 درصد استفاده شود؟ اگر از نفت به تنهایی استفاده شود چون ذاتا خود نفت دود زا است ایجاد دوده می کند و باعث می شود تمام محفظه های داخلی مسدود شود پس بخاطر همین باید از الکل 70 درصد بریزیم تا با افزایش قدرت احتراق الکل محفظه های داخل بخاری باز می شود.

 

پک بخاری درجا فروزش پخش

اگر می خواهید به صورت آزاد پک بخاری درجا را تهیه کنید پک کامل بخاری درجا فروزش پخش شامل 10 قلم جنس یونیت، دسته سیم، مجموعه پمپ، صدا خفه کن، دریچه ورودی هوا، لوله انتقال گرما یا خرطومی،اگزور ، لوله ورودی هوا ،ولوم و بسته بخاری درجا را شامل می شود.

 

 

کلام آخر

همانطور که می بینید، در این مقاله به معرفی مختصری از بخاری دیزلی (درجا ) یا اینکه بخاری درجا چیست؟ پرداختیم . در مورد بخاری های هوای دیزلی مطالبی خواندید . مادر نظر داریم ر مقالات  دیگری به نحویه نصب وقطعات و… بپردازیم .

تا پس از خواندن این مطالب،  تمامی اطلاعات در دسترس شماباشد. تا تصمیم گیری ناآگاهانه برای خرید بجاری درجانداشته باشید.

بنابراین وقت و انرژی خود را صرف کنید تا مشخص کنید که نیازهای گرمایشی شما دقیقا چیست .و سپس یک بخاری مناسب بخرید.

برای  مشاوره بیشتر برای خرید بخاری دیزلی (درجا) و استعلام از قیمت وخرید از فروزش پخش باما تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =